Aftellen... - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Jessy Jansen - WaarBenJij.nu Aftellen... - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Jessy Jansen - WaarBenJij.nu

Aftellen...

Door: Jessy

Blijf op de hoogte en volg Jessy

25 Januari 2015 | Nederland, Gennep

Hallo allemaal,

Erg leuk om te horen dat jullie me allemaal gaan volgen als ik straks in de Filipijnen zit.
Het aftellen is nu echt begonnen, nog maar 4 dagen! Ook de spanning begint aardig op te lopen. Door het hele huis liggen allemaal lijstjes waar op staat wat ik nog moet doen voor ik ga en wat ik allemaal niet moet vergeten. Is het eigenlijk wel mogelijk om niets te vergeten? Enorme lijsten waar alles op staat maar in mijn koffer mag toch echt maar 23 kilo.. Dat wordt nog een hele uitdaging om alles mee te krijgen.

Ik ben ontzettend benieuwd naar het land en de mensen in de Filipijnen, we hebben al veel foto's gezien en allerlei verhalen gehoord maar toch heb ik het gevoel dat we allemaal geen idee hebben waar we aan beginnen. Ik heb besloten om er niks van te verwachten en het allemaal op me af te laten komen.
Ook het afscheid nemen is begonnen, toch best lastig, dat had ik eigenlijk niet gedacht, het besef dat ik weg ga is er nog totaal niet. Het is erg onwerkelijk dat ik over een paar dagen voor bijna 3 maanden weg ben.
Ik heb woensdag op de valreep ook nog even een kennisexamen op school, waar ik dus veel voor moet leren maar de concentratie is erg ver te zoeken. Het enige waar ik mee bezig ben is mijn reis naar de Filipijnen.

Mijn to do list voor de komende dagen:
- Proberen concentratie te vinden om te leren
- proberen mijn kennisexamen niet te verpesten
- zorgen dat ik alles op tijd heb ingepakt
- mijn OV stopzetten
- afscheid nemen van alle lieve mensen die ik ontzettend ga missen
- foto's zoeken van alle lieve mensen die ik ontzettend ga missen
- genieten van mijn laatste dagen in Nederland
- proberen om zeker nog 1 nacht goed te slapen..
- EN VOORAL MIJN PASPOORT EN TICKETS NIET VERGETEN!

Eigenlijk heb ik er alle vertrouwen in dat het helemaal goed zal komen! En als ik zo naar buiten kijk kan ik niet meer wachten om naar dat mooie en warme Filipijnen te vliegen!

Ik ga mijn best doen om zo vaak mogelijk een verslag te schrijven en als dit niet lukt, ben ik (als het goed is) gewoon te bereiken via Facebook en Whatsapp.

Voor iedereen die ik niet meer zie..
Tot over 3 maanden!!

  • 25 Januari 2015 - 20:20

    Linda:

    Gaat helemaal goed komen boo!! <3

  • 25 Januari 2015 - 21:26

    Aggi:

    ondanks de drukte toch nog een mooi verhaaltje geschreven, knap.

  • 25 Januari 2015 - 21:31

    Elly:

    Hoi jessy
    het komt allemaal goed daar ben ik van overtuigd
    heel veel plezier de komende tijd
    we gaan je volgen en zijn erg benieuwd naar je eerste verhaal
    Lieve groetjes van ons Henk en Elly

  • 25 Januari 2015 - 21:43

    Jeanne:

    Maak je niet zenuwachtig, alles komt goed! Wens je heeeeel veel succes maar vooral ook genieten van alles wat je daar beleefd. Groetjes en ik volg je Jeanne.

  • 25 Januari 2015 - 21:45

    Peet:

    Oh Jessy.
    Nu is het toch echt bijna zover.
    Spannend hoor.
    Ben benieuwd naar je verhalen.

    Enne. Ik vind het toch wel gek dat je er morgen niet bent.... hi hi.

    Liefs Peet

  • 25 Januari 2015 - 21:51

    Jessy Jansen:

    Ja Petra, ik vind het ook erg jammer dat mijn stage er al op zit! Ik ga jullie zeker missen en zal de spulletjes allemaal meenemen naar de Filipijnen zodat ik nog veel aan jullie kan denken. Doe je ze morgen allemaal de groetjes van mij?

  • 25 Januari 2015 - 21:58

    Reny:

    Het leek nog steeds zo ver weg, maar nu is het al over een paar dagen dat je gaat vertrekken, wat spannend zeg!!
    Hopelijk heb je een goeie reis en een geweldige tijd in de Filipijnen!
    En.......wij gaan jou zeker missen!!
    xxx pap en mam

  • 26 Januari 2015 - 15:11

    Dorita:

    Hoi Jessy, veel succes met de laatste voorbereidingen en de laatste tentamenperikelen!
    We zullen jouw blog gaan volgen de komende maanden
    Een goede reis gewenst en heel veel plezier, groetjes Jan en Dorita

  • 26 Januari 2015 - 16:59

    Emmy:

    Daar gaat ze dan bijna.. Mijn kleine zusje helemaal naar de Filipijnen.
    Het gaat allemaal goed komen jou kennende. Je gaat daar een super tijd tegemoet en heel veel mensen en kindjes blij maken!
    Heel veel succes de laatste dagen hier en met dat examen komt het ook wel goed!
    Tot woensdag lief zusje
    xx

  • 28 Januari 2015 - 18:46

    Mis:

    Morgen om deze tijd ben je al een eind onderweg naar het warme land. Goede reis veel plezier ensucces met je stage. Groetjes.mia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessy

Hallo allemaal, Van 29 januari t/m 17 april zal ik samen met 7 andere meiden, stage gaan lopen in de Filipijnen. Via deze pagina zal ik iedereen op de hoogte houden van wat wij allemaal doen en hoe we het in de Filipijnen hebben!

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 4816

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 17 April 2015

Filipijnen

Landen bezocht: